Saavutettavuusseloste ja tietosuoja-asiat
Saavutettavuusseloste
Saavutettavuudella tarkoitetaan, että verkkosivut ja mobiilisovellukset sekä niiden sisällöt ovat sellaisia, että kuka tahansa voisi niitä käyttää ja ymmärtää mitä niissä sanotaan. Lue Diakin saavutettavuusseloste.
Tietosuoja
Tietosuojalla tarkoitetaan henkilötietojen suojaa ja asianmukaista käsittelyä. Tarkoituksena ei ole tiedon suojaaminen, vaan ohjaaminen hyviin käytäntöihin henkilötietojen käsittelyssä. Jos henkilötietoa kerätään, se pitää säilyttää huolella.
Diak noudattaa EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR) 25.5.2018 alkaen. Asetus koskee tietoja, joista henkilö on joko suoraan tai välillisesti tunnistettavissa. Erityistä huomiota on kiinnitettävä arkaluontoisen tiedon säilyttämiseen ja salassapitoon. Näitä ovat esimerkiksi terveystiedot sekä uskonnollista, poliittista ja seksuaalista suuntautumista koskevat tiedot.
Tietosuojavastaava
Tietosuoja-asetuksen mukaan korkeakoululla tulee olla nimetty tietosuojavastaava. Hänen tehtävänään on seurata henkilötietojen käsittelyn lainmukaisuutta ja auttaa korkeakoulua toteuttamaan tietosuojaan liittyvät tehtävät.
Tietosuojavastaava toimii valvontaviranomaisen yhteyspisteenä ja henkilökunnan sekä rekisteröityjen tukena henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä kysymyksissä.
Yhteystiedot
Diakin tietosuojapolitiikka sitoo henkilöstöä ja opiskelijoita
Omien tietojen tarkastuspyyntö
Haluatko tarkastaa, korjata tai poistaa henkilötietosi Diakin rekistereistä? Täytä verkkolomake. Vastaamme pyyntöösi 30 päivän sisällä sen saapumisesta.
Jos pyyntösi koskee Diakin kirjaston rekistereitä, katso toimintaohjeet kirjasto- ja tietopalveluiden nettisivuilta. Jos olet opiskelija, niin pääset itse tarkistamaan ja muokkaamaan sinusta rekisteröityjä tietoja MyDiakissa.
Tietosuojaselosteet
Tietosuojaselosteissa kerromme tarkemmin tietosuojakäytännöistämme henkilötietojen käsittelyssä ja sisältävät tietoa Diakin tekemistä henkilötietojen profiloinneista. Jos haluat lisätietoa profiloinneista tai kieltää profilointisi tietojesi perusteella, ota yhteyttä suoraan tietosuojavastaavaan (yhteystiedot sivun alalaidassa). Tee yhteydenotto ensisijaisesti Diakin sähköpostiosoitteella, jos sinulla on sellainen.
1. Yleishallinnon ja talouden rekisterit
2. HR:n henkilörekisterit
3. Tila- ja turvallisuusasioiden henkilörekisterit
4. IT:n henkilörekisterit
5. Markkinoinnin ja viestinnän henkilörekisterit
6. Kansainvälisen toiminnan henkilörekisterit
7. Koulutuksen ja opiskelijapalveluiden henkilörekisterit
8. Kirjaston, julkaisutoiminnan ja avoimen tieteen ja tutkimuksen henkilörekisterit
9. TKI-toiminnan henkilörekisterit
10. Diakin hallinnoimien hankkeiden tietosuojaselosteet
-
- AVOT – Arjen verkostoista osallisuutta ja toimijuutta
- Hoivan tukipalvelut -tietosuojaseloste
- HOP – Hyvinvointia, osallisuutta ja pärjäämistä
- Ikääntymisestä innovaatioksi – IKI-hanke
- Katsomusosaamisen tarve ja asiantuntijuus kirkon toiminta-aloilla
- Katsomustietoisuuden kehittaminen omassa työssä
- KOHDE – kuntien ammattilaisten osaamisen vahvistaminen lapsiperheiden hyvinvoinnin ja terveydentukemisessa
- Mahdollisuus osallisuuteen
- Monikulttuuriset opintopolut
- Moninaisuusosaamisen vahvistaminen kasvatus-, opetus- ja ohjaustyössä
- Nuorten kevyet palvelupolut (3X10D)
- Pakopeli itsenäisyyteen
- Polkuni Satakunnassa
- Romako
- Seurakuntien toiminnan muutos ja alueelliset kehitystrendit -pitkittäistutkimus 2021-
- Sairaanhoitajien pätevöitymiskoulutus
- Sosiaali- ja terveysalan TKI-kumppanuusverkosto ja tiekartta 2025-2030 Satakuntaan
- TARTU – Tarinalliset ja taidelahtoiset menetelmat monilukutaidon tukemisessa ja vahvistamisessa
- Uudistuva ja moninainen vammaistyö Uudellamaalla