Siirry sisältöön

Päivitetyt ohjeet: opinnäytetyö

Opinnäytetyön paperiversion jättäminen opintotoimistoon

Koska kampukset eivät keväällä olleet auki opinnäytetyön palautuspäivänä, palauta opinnäytetyön paperiversio opintotoimistoon tämän ohjeen mukaisesti 12.6. mennessä.

Muita ohjeita opinnäytetyöhön liittyen:

Opinnäytetyö tilanteessa, jossa opinnäytetyön mahdollinen toiminnallinen osuus tai tutkimuksellisen opinnäytetyön aineistonkeruu eivät onnistu suunnitellulla tavalla.

Vaihtoehtoina on:

  • aineiston hankinta tapahtuu toisella tavalla (esim. kasvokkaishaastatteluiden sijaan puhelin- tai nettihaastattelut),
  • aineiston hankinta tapahtuu myöhemmin, jolloin aineistonkeruuta odotellessa voi vahvistaa teoreettisia elementtejä ja panostaa muihin opintoihin, jotta myöhemmin kun opinnäytetyön jatkaminen mahdollistuu, on aikaa ja osaamista opinnäytetyöhön, tai
  • aihetta tarkastellaan toisesta näkökulmasta tai esimerkiksi, jos oli opinnäytetyössä tarkoitus kokeilla ja toteuttaa, niin nyt laaditaan samaan teemaan liittyen materiaalia tulevaisuudessa käytettäväksi.

Uuden aiheen ottamista ei suositella opinnäytetyön suunnitelman esittämisen jälkeen. Ideapaperi ja opinnäytetyön suunnitelma esitellään kumpikin seminaarissa vain yhden kerran. Mahdolliset työn prosessin muutokset sovitaan ohjaajan kanssa sähköpostitse, keskusteluna tai haluttaessa seminaariesityksen uusimisena.

OT-seminaariryhmät

Seminaarit toteutetaan Colla-osallistumista hyödyntäen. Kokemuksia tästä on jo eri kampuksilla.  Vastuuopettaja laittaa Moodlen kurssialueelle infoa opiskelijoille.

Opinnäytetyön arviointi

Poikkeusolosuhteissa opiskelijoita tiedotetaan heidän saamistaan arvioinneista sähköpostitse. Sähköpostitse toimitamme joko kuvakaappauksen OT-lausuntolomakkeesta tai tekstimuodossa lomakkeen olennaiset tiedot: kokonaisarvosana, eri arviointiosa-alueiden arvosanat sekä sanallinen lausunto. Virallinen lausunto allekirjoituksineen lähetetään opiskelijalle kampusten avauduttua kesän aikana.