Näin hankit kirjastokortin

Kaikilla on käyttöoikeus Diakin kirjastoon. Lainaamiseen tarvitset voimassaolevan kirjastokortin, joka on maksuton.

Jos haluat kirjastokortin, täytä asiakastietolomake netissä. Netissä täytettävät lomakkeet käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti, lisätietoja Diakin tietosuojasivuilla.

Ota mukaan virallinen henkilöllisyystodistus korttia hakiessasi.

Voit täyttää hakemuksen myös kirjaston asiakaspalvelussa.

Diak noudattaa EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR) 25.5.2018 alkaen.

Asiakasrekisteri

Kun hankit kirjastokortin, rekisteröidyt samalla kirjaston asiakkaaksi ja tietosi tallennetaan kirjaston asiakasrekisteriin. Rekisteriin tallennetaan yhteystietoina mm. asiakkaan nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.

Tietosuojailmoituksissa kerromme tarkemmin tietosuojakäytännöistämme henkilötietojen käsittelyssä ja sisältävät tietoa Diakin tekemistä henkilötietojen profiloinneista.

Koko asiakasrekisterin tietosisältö on luettavissa Diakin tietosuojasivuilla.

Diak noudattaa EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR) 25.5.2018 alkaen.


Miten toimin, jos korttini on kadonnut tai yhteystietoni ovat muuttuneet?

Jos kirjastokorttisi katoaa, ilmoita siitä kirjastoon. Asiakas on vastuussa aineistosta, joka on lainattu hänen kortillaan ennen katoamisilmoituksen tekemistä. Uusi kortti on maksullinen. Tutustu palveluhinnastoon.

Ilmoita muuttuneista yhteystiedoista kirjastoon.