Siirry sisältöön

Työnimi-kampanja Voitto-kilpailun finaalissa – äänestys käynnissä nyt

Romanien kokeman työsyrjinnän esille nostanut ​Työnimi-kampanja herätti viestillään median ja suuren yleisön huomion, ja on ehdolla useissa mainosalan kilpailuissa Suomessa ja maailmalla vuoden parhaana kampanjana.

Nyt kampanja on edennyt ensimmäisen, Voitto-mainoselokuvakilpailun finaaliin. Työnimi-kampanjaa voi äänestää yhteiskunnallinen- ja kulttuurisarjassa: https://www.voittokilpailu.fi/shortlist/. Äänestysaika on 7.2.-4.3.2019.

Kuva: Meeri Koutaniemi ja TBWA\Helsinki

 

 

 

 

 

 

Työnimi-kampanja nosti romanien kohtaaman syrjinnän rekrytointitilanteissa ensimmäistä kertaa yhteiskunnalliseen keskusteluun tässä mittakaavassa. Sittemmin useat työnantajat ja kunnat ovat ilmoittaneet siirtyvänsä anonyymiin rekrytointiin varmistaakseen yhdenvertaisen työnhaun. Kasvonsa kampanjalle antoivat toimittaja ja media-alan moniosaaja Tuomas Enbuske, malliuransa jälkeen graafikkona ja yrittäjänä työskennellyt Anne Kukkohovi, catering-yrittäjä ja juontaja Meri-Tuuli Väntsi sekä yritysvalmentaja Jari Sarasvuo​. 

Kampanjan tilaaja oli vuodenvaihteessa päättynyt, Diakin hallinnoima Nevo tiija – uusi aika -hanke, jota rahoitti Euroopan sosiaalirahasto. Kampanjan toteutti mainostoimisto TBWA\Helsinki.

Lue myös:

Työnimi-kampanjasivusto

Romanien osallisuus -teemanumero Dialogissa​